Halaman

Saturday 4 July 2015

Do you believe the second chance ?

Dalam hidup ni kadang-kadang kita diberikan satu peluang untuk hidup dan bila kau melepaskan peluang yang pertama itu, kadang-kadang kau dah takkan dapat peluang kedua untuk menyambung kembali kehidupan kau.

Kalau nasib kau baik, dapat ka peluang kedua.Dan yang pastinya tiada lagi yang ketiga...

Ada orang cakap do belive in every chance.Ada orang cakap guna peluang pertama tu secukupnya sebaik-baiknya hingga kau takkan menyesal sebab peluang kedua tak semestinya membantu kau.

Tu orang cakap, kalau aku cakap aku taktau nak ambik yang mana.

*****************

Bagi aku, aku dah lepaskan peluang pertama waktu semester satu hari tu.Aku dah fail satu subject.Genetics.Bodoh kan ?

Aku cuma ada peluang kedua untuk ikmal lepas summer semester ni.Kalau aku lepas, alhamdulillah naik tahun 3, kalau tak repeat year.Ulang balik tahun 2.Repeat year pun masih lagi peluang kedua kan ?


Aku rasa setiap student yang datang sini, siapa je nak repaet year.benda paling ngeri kot aku boleh cakap sepanjang bergelar student.Kau takda kawan, takda semangat langsung nak belajar.Hilang member batch kau.Benda tu paling sayang bagi aku.

So, suka atau tak, aku kena lepas ujian ikmal (resit paper) untuk naik tahun.

Kalau nak tanya tentang perasaan, sejak aku tau aku fail aku dah tension la, emotional la, sedih, lonely, stress semua la.Banyak gila dugaan , ujian, satu satu....

Kalau nak cita pun takda orang faham pun.

Tuhan, aku perlukan semangat.bantu aku.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Peluang kedua, moga itu yang terakhir.


No comments:

Post a Comment