Halaman

Friday 22 August 2014

Aku tau lusa exam, tapi....



malas sangat nak study lepas habis exam NR semalam.Muntak tak muntah jawab 80 soalan dalam masa 2 jam.Half daripada tu aku confuse.


Lusa exam Biochem final, the only paper left before kemas barang balik Malaysia.

Semalam result ITD keluar dan aku tak cek lagi markah.Sebab, malas.

Bab markah ni aku macam inferior sikit dengan semua orang sebab aku bukan scorer pun hahaha.

Tapi as long as kita berusaha insyaAllah Allah bagi.

Biochem,

Lebih kurang OC.Tapi sebab dia ada Biology sikit, lega sikit compared to OC yang memang totally nightmare bagi satu batch sampai bapa orang nak kena reseat balik paper OC.InsyaAllah boleh

Waktu 2nd exam Biochem hari tu alhamdulillah markah aku meningkat 9 markah daripada first dan siapa yang tak best.Alhamdulillah berbaloi jugak usaha semua.Tapi takda tinggi macam orang lain (25 above).

Kita memang tak sama.

Bagi orang yang dia selalu score (25 above) bila dia dapat markah macam aku, dia macam kata, 

"Wehh sikit gila markah aku tadi "

Padahal bagi aku dah cukup okay dah bagi aku.Sebab orang tu dia tak selesa dengan markah cemtu.

Bila benda macam tu jadi dekat orang yang senasib dengan aku, alhamdulillah Cap meningkat.Tak ada keluh kesah.

Tak kisah la berapa pun dapat selagi mana kita bersyukur dengan apa yang kita dapat.Erti kebahagiaan sebenar ialah apabiola kita bersyukur.

I have 5 chapters more to finish before 11.00 pagi 24/8/2014.


Kekadanag apa yang aku rasa yang membezakan markah aku sikit dengan markah orang lain yang banyak ialah sebab dosa aku yang banyak dan dosa mereka sedikit.

Semakin bertambah dosa, semakin sikit markah dan semakin berkurang dosa semakin bertambah markah.

Hypothesis is accepted !

Target sekarang insyaAllah perbaiki diri, kurang dosa, banyakkan berbakti pada orang.

Walaupun esok nak kiamat, buat la amalan baik.InsyaAllah Allah pandang.


SAYA DOAKAN AGAR ASYRAF MENJADI RAJIN DAN PANDAI.JUGA SEORANG YANG BAIK DAN TAK BUAT MAKSIAT.


*Alamakkkk dah azan asar*

Random post.

Asyraf Zulkifli,
Kindergarten, Sakan Zamzam,
22/8/2014,   4.19 pm






No comments:

Post a Comment