Halaman

Sunday 26 January 2014

A continous story

ASSALAMUALAIKUM W.B.T


Alhmdulillah semester satu tahun pertama as a student  is officially closed dengan berakhirnya exam Arab semalam yakni pada 26/1/2014.Alhamdulillah :)

Ya, setelah lebih kurang empat bulan ulang alik ke JUST setiap hari, wajarlah kan diberi cuti nak merelaxkan minda daripada study kejap sebelum start balik second semester.

Unfortunately, guwe belum habis lagi exam.Sadlife

A continous story.

Dan menjadi orang pertama dalam batch DDOTA yang ambil make up exam untuk exam.K ayat keling.

Allah punya rancangan tu lagi baik apabila DIA mentakdirkan untuk aku demam lepas exam Bio Lab.Sabtu exam Bio Lab, dan Ahad demam.Yeay !

Ahad demam dan exam Biology hari Rabu.Ahad, Isnin, Selasa dan RABU is EXAM ! Eh, exam laa.

"Sempat kot study.Esok okay la tu"

"Takpe Acap.Rehat dulu.Esok okay la tu."

Dan sampai hari Selasa pon tak okay lagi dan aku macam dah nak ambik make up exam Bio sebabnmya demam dan tak study.Apa yang kau nak expect orang yang demam gi jawab exam.Mesti la tak kan.

Meanwhile aku rasa aku ni manja sangat sebab setiap kali aku demam mesti teruk.Sampai mama cakap,

"Awak kalau demam sangat teruk."

She understands me better.Sampai setiap hari mama whats app tanya,

"How's everything today ?"

"Is is getting better or not ? "

"Jangan skip makan.Makan ubat"

Apa kaitannya dengan continous story ?

Sebab sebelum exam UPSR (2007) , seminggu sebelum UPSR aku pernah kena demam panas seminggu.Esok exam, hari ni baru baik.Alhamdulillah.

Sebelum PMR jugak, pernah kena cekam ( typically penyakit kalau potong kuku tak habis) dengan tangan kanan, jari hantu.

Sebelum trial SPM, aku kena demam campak yakni pada hari raya kedua dan buka sekolah terus trial dan sempat la ponteng trial seminggu.Eleh, seminggu je pon.Je pon !

Dan sekarang exam waktu fina exam first semester di JUST sampai nak ambik make up exam.

Sangat continuos story kan.

Aku tak pernah nak marah sesapa sebab apa aku demam.Aku anggap tu kifarah dosa dari DIA sebab banyak buat dosa dengan-Nya, dengan orang lain lagi.Bersyukur.

Terima kasih juga nak ucapkan dekat housemates yang sanggup jaga, ambil makan, teman kat bilik bila demam.Sorry sebab aku korang tak pergi masjid solat kat sana.

Terima kasih siapa yang sudi mendoakan kesembuhan aku waktu demam, yang sudi whats app tips sembuh demam cara Islam apa semua.Aku appreciate sangat.

Semoga benda ni menjadi satu pengajaran buat aku yang tak tau nak cakap.

**************

Make up exam ? CABARANNYA LEBIH

Waktu exam Bio, aku pon pegi JUST as exam aku supposed to be started at 10.30 am.Tapi aku nak ambik make up.First sampai aku pegi bilik Dr. Homa, mintak kebenaran nak ambik make up dengan Anep and Pijie.Time kasih sebab teman.

Dan alhamdulillah Dr. Homa macam bagi greenlight je.Lepas tu dia cakap pegi jumpa 'amid (dean) apa semua untuk minta izin dan sebagainya.Bila masuk bilik dena dan dean tak ada tanya assisitant dia, cakap pegi D3 jumpa Dr. Marwan Al-Quraan sebab dia yang handle registration untuk make up exam.Pegi la D3 dengan Anep dan doktor tu tak da.Pasrah

Teman Anep gi makan kat cafe sebab dia cakap dia lapar as dia exam kol 11.30 cemtu.Lepas tu, dia study dan aku pon nak mencari hawiyah ( student card ) yang hilang.Rasa tertinggal waktu exam Bio Lab dekat N2.Jalan la pegi N2 dan masuk tanya orang yang jaga tu dan alhamdulillah jumpa.Bersyukur.

Lepas tu gi sekali lagi dekat D3 nak jumpa Dr tu dan dia tak ada juga.Alhamdulillah jumpa dengan akak-akak arab yang nak ambik make up sekali.Untung jumpa raba tu dia expalin cemna nak ambik make up.Sebenarnya dia kena isi excuses form dekat student service tu.Aku baru tau.Ingat boleh redah sekali harung ambik macam tu.Rupa-rupanya kena ada request dan kena tunggu approval dari Dr. tu.

Pastu, gi jumpa dean pulak.Eceyh.Macam biasa pulak buat kerja kerja cemni.Pastu dean cakap macam- macam tentang make up exam dan relax brade relax.

Lepas tu gi balik D3 tu tunggu Dr tu dan dia tak datang jugak.Balik la cemni.Balik JUST terus pegi markaz sihhi sebab nak ambik MC dari doktor dan sekali lagi sadlife bila mana doctor tak nak bagi.

Lagi sadlife story.Cukup la setakat tu.


Apa yang aku buat untuk ambik make up exam tu aku ja tau betapa susahnya hidup ni.Mana nak tanya semua senior pasal experiance diorang about this make up exam.Semua la nak try gi JUST berhari hari sebab nak confirmkan semata-mata.

Alhamdulillah my make up exam has been approved by Dr, Marwan Al-Quraan hari Ahad bapa hari bulan ntah.Sekarang cuma nak tunggu tau date, time and place saja dan nak study.

Alhamdulillah Ya Allah sebab uji hamba-Mu ini macam ni.Sebab aku yakin dengan Engkau Ya Allah.

Sebak sebab semua turut menyokong tak kira di mana dan tak kira di mana lama social.Thanks semua !

Lain kali kalau demam kau kena lawan Acap.Kena kuat.Acap kena kuat lain kali.Kena kuat !
Wassalam.

Asyraf Zulkifli : " Kalau kau yakin dengan Allah, insyaAllah Allah akan tolong, cuma cepat atau lambat saja,Keep praying.Thanks DDOTAs ! "

Happy reading,
| Asyraf | 27/1/2014 / 7.44 a.m

No comments:

Post a Comment