Halaman

Friday 27 September 2013

Officially 18th bukan di Malaysia




ASSALAMUALAIKUM W.B.T
DENGAN NAMA ALLAH S.W.T YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG





Kita buka majlis kita pada saat ini dengan ummul kitab, Al-Fatihah.Cewaahh ! Sebenarnya macam rare sikit post-post macam tetiba saja macam memvavi vuta.Okay.Perlukah ? 


Officially 18th bukan di Malaysia.Apakah itu ? Apakah gerangan itu ? Mengapa itu dan nak apa sebenarnya ? Ehh ? Mohon tampar secara berjemaah.Boleh ?



Okay Tepat pada 12.00 malam waktu Malaysia ataupun Jordan, guwe secara rasminya bergelar budak berusia 18 tahun.18 tahun.18 tahun.Nak ulang, 18 tahun.Dan for the first time, celebrate birthday yang tak seberapa nak celebrate ni di bumi Jordan.Luar dari Malaysia.Selepas 17 tahun, "menyambut" di Malaysia, Allah bagi keizinan merasai nikmat 18 tahun di bumi Jordan.Bersyukur.Apa yang dikatakan sambut birthday kat Jordan tu ? Pergi makan subway dekat Arabella Mall kah ? pergi makan nasi wajibat mendi dekat Iskan Yamanai kah ? Pergi buat prank dekat Sakan Sakron kah ? Apakah itu ? Makan ice cream dekat Fruitella ? Lepak dekat Lebnani ? Juga bukan.


On my birthday (siang) bertepatan sambutan dengan Minggu Ta'aruf Siswa or simply form as MTS.MTS ialah anjuran SPM under PERMAI.Satu hari sambuat birthday dekat situ.Takdelah aku sambut birthday dalam bilik bukak laptop pasang movie buka stegrem, tweet sana sini, whats app riuh rendah.Fuhhh ! Sambut birthday satu hari dekat JUST sebab ada program buat kat sana after 2 days berkampung di Yarmouk University.

Ada la jugak berharap nak menang kumpulan MTS terbaik as a birthday's present.Boleh rasa percutian percuma ke Sherabil Eco Park free.Semua PERMAI yang bayar.Jealous teramat sangat dengan group akhowat yang menang tu.Seriusly !



Dan nak kata menyambut birthday, takde la sambut sangat.Last sambut pon dalam usia 8, 9 tahun macam tu kot kalau tak silap.Ya, tak dak dah nak jemput orang buat kenduri makan-makan kat and so on whatever.Hakikatnya.



Dan perasaan tu agak sayu sikit sebab jauh dari Malaysia of course.Walau di mana pon kita ada, internet menjadi penghubung.Alhamdulillah, ramai kawan-kawan, family dari Malaysia dan Jordan hantar sms, twitter, FB and so whatever.Allah bless you guys :) And also to my mum, my seniors yang wish about my birthday.Sorry tak sempat printscreen.Juga, classmates MEJ05 yang siap instagram lagi pasal my birthday.Thank you H*** A***** :)




Dan terima kasih juga buat siapa yang call, wish birthday semua yang macam nak ala-ala prank lagi.Dalam toilet dekat stadium JUST pon ada juga.Ada juga yang call ajak gi makan.Guwe assume nak belanja.Pastu, waktu tengah call tu ada orang kat belakang cakap-cakap, "wish happy birthday kat acap."LOL.Sweet.Syabab JPA terbaik ! Lucky I have them.Okay.Macam boring ja entri ni.LOL



Dan aku rasa tanggungjawab tu semakin bertambah bila dah berusia 18 tahun.Eh, asal kau poyo sangat ni ? papa je lah.Tanggungjawab kepada Allah, tanggungjawab kepada keluarga, tanggungjawab kepada masyarakat, tanggungjawab kepada sahabat  dan paling penting ialah tanggungjawab kepada diri sendiri.Setiap orang bila dah bertambah usia, maka amal ibadat harian mestilah bertambah sejajar dengan kadar usia.Baru la hidup tu sempurna.Bukan bila semakin besar, semakin rosak diri.Fikir-fikirkan dan selamat beramal :)

As a student, tujuan utama aku ialah belajar.Happy study at all ! Doakan yang terbaik untuk saya.Moga dapat menjadi seorang muslim yang terbaik dalam apa jua bidang.













HAPPY 18th MUHAMMAD ASYRAF BIN ZULKIFLI

I miss my old age.Happy Birthday to me :)



Aku seorang pendosa.Moga Allah tunjukkan kepadaku jalan yang lebih baik.Aku mohon.Salam sayang dari bumi Irbid :) 

Wassalam semua bakal pemakai kain kafan 

Asyraf Zulkifli : " Teringin nak makan fruitella"

Happy Reading,
|asyrafz|6.20 p.m|27 September 2013|



No comments:

Post a Comment