Halaman

Friday 6 September 2013

Tertinggal seorang laaaaaaaaaa


ASSALAMUALAIKUM W.B.T
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG



Pheww ! Punya la cari masa nak meng-up-to-date-kan blog ni.Okay.Almaklumlah, busy deh sekarang ni.Apa motif post gambar benda yang macam buah tembikai kat atas tu ? Motif ? Ehh, macam hilang motif.Actually, tu sebenarnya lencana sekolah SMK Agama Baling.


Oooooo haaaaaaa ! Faham...Heeeeeee.Okay.Next, apa sabek lencana tu dengan post ni dengan tittle post ni ? Memang lari 361.009 degree lah kan bila sembang pasal benda ni.

Seterusnya, nak cakap yang saya sayang sekolah saya,SMK Agama Baling.Sekolah yang banyak berbakti.Pada Isnin lepas yakni 2 September 2013 guwe dan juga beberapa rakan guwe telah buat satu lawatan rindu ke sekolah sebelum menuju ke final destination.Mzereka yang sudi melawat ialah, Amirah Nazifa Zakaria, Razaili bin Razak, Hannah Fasihah Harris, Ummu Aiman, Najihah Ramlan.

Setelah berkira-kira, tarikh tu yang paling musabab kami untuk ke sana , tu pun tak cukup lagi sorang yakni Nur Syam Zulkifli.Sebab tu, tertinggal seorang laaaaaaaaaaaaaaa.













Our first destination, singgah di bilik S/U peperiksaan.Dah yang tu yang paling dekat.Sembang-sembang dengan teacher Zuhailah & Cg. Azimah.Bagi data pasal tempat belajar kawan-kawan.

Next, ke bilik math pulak, as usual jerit panggil Cg. Zuraidah yakni guru math terchentaa dan daebakk sepanjang zaman.Pssstttt...Cg buat spagethi tau...Next ke Pusat Akses.Hajat nak jumpa teacher Suhainin terbantut dek ketiadaan beliau.Sembang dengan Cg. Nida.Ada Cg Shuhaimmi, Cg Hasliza, Teacher Irmaida..

Next, ke library, jumpa otai library, Cg. Mashitah & Cg Masuriram.Pak Lang tak dak.Tak sempat nak jumpak.Kejut Ustaz Fuad yang tengah tidoq kat kushen.Hai ustaz :) Sembang - sembang dengan ustaz :) 



















 A great moments with Ustaz Fuad.Mabrouk alaikaa ya ustaz :)

Pheww, seterusnya Mun nak jumpa adik dia Wafiq kat Blok Form 5.Layan sekejap.They had a brief talk awhile.Ehh ?











Semua nak bergambar sedikit.tapi sikit je la pitchaaa.Agak terkilan.Okay yang ni lawak, bila upah smarties dekat sorang budak form 5 tu untuk snap pic, tetiba tangan dia shaking waktu pegang Samsung S4 Amirah Nazifa.Nasib aku tahan saja gelak.Nasib oh nasib --____--


Last destination, met our kaunselor yang terhebat di abad ni, Cg Zakaria Yahya.Dah macam-macam nasihat, cerita yang dia bagi.Selalunya, sejak dari form lagi, aku memang suka gaya and style Cg Z cakap sebab confident level dia sangat.Tahap keyakinan kita bertambah bila dengar dia bagi motivasi dekat kita.Who can't deny that ? Cg. cakap, otak kena seiring dengan pembaharuan dunia.Entrepreneurising mau ada dalam otak.Tak guna kalau dapat 11 A kalau tak boleh berfikir untuk ke hadapan.Ehh ?



From left : Gee, Aiman, Hannah, Mun, Jali & Acapz


       Okay.Assalamualaikum semua.Gee, Hannah and Syam (not in picture) will fly to China.Jali & Aiman insyaAllah Mesir.Pray for both of them.I and Mun will fly to Jordan.Me on September 9th, Mun on September 11th and Hannah on September 18th.Also, ex-SMKAB, Hanim too.Waiting for Syitaa to be in Jordan too.BEst of luck for the rests of my batch yang akan bound to USA, Japan, German and Aussie.Saya yakin, peluang ada di mana-mana, cuma kita saja kena rebut ambil dan guna serta manfaat peluang yang ada.Allah dah beri kita jalan yang terbaik.Allah tau apa yang kita mampu.Saya mendoakan agar anda semua dimurahkan rezeki untuk menempah kejayaan di hari muka.Kepada cikgu-cikgu yang mendidik kami semua, jutaan terima kasih tak cukup nak ucapkan kepada anda semua, kereta mewah, rumah besar tak cukup juga untuk anda semua.Terima kasih atas segala jasa dan tunjuk ajar yang telah diberikan.Moga syurga Allah menanti ada di atas sana.TERIMA KASIH CIKGU !!

       

Guyss, dekat mana kita belajaq pon sama jugak.Semua nya di bumi Allah jugak, cuma destinasi yang berlainan.Kita tak nampak rezeki kita pada masa hadapan.Kita berdoa agar Allah beri yang terbaik untuk kita.Kita redha dengan apa yang Allah bagi.Mungkin itu satu ujian untuk kita mengupgradekan iman kita kepadaNya.Mohon doakan kejayaan kita semua yang sedang belajar nanti agar semua dapat jadi hamba Allah yang mampu membangunkan Islam pada masa hadapan.





SMKA BALING & BATCH 0812, YOU SHOULD BE MISSED BADLY :)




Wassalam semua bakal pekerja :)



Asyraf Zulkifli : "Ehh, 0812, kita semua pi sambung belajaq tau lepas cikgu cek hari tu.Takdak yang gatai nak kahwin tau.Doakan saya di sana.Jumpak lagi taun depan :)"



Happy Reading,
| Asyrafz | 8.57 p.m | 6 September 2013 |

No comments:

Post a Comment