Halaman

Tuesday 20 May 2014

Mimpi

"Jangan sia-siakan masa waktu pre-clinical.Manfaatkan bebetul...."

Demikian sudah, ayat dari seorang senior Tepian Muara.


Seusai solat asar, aku hanya random talk dengan seorang senior tahun 5 perubatan, Abg Anep pasal blog.Sebab ada sekali tu aku macam coincidently terstalk blog dia dan terus post ke dalam group facebook Apple pasal teater Si Amanu II : Gameover


Lepas tu aku macam tanya la macam mana boleh dapat inspirasi nak berblogging cemtu sebab berdasarkan apa yang aku stalk, post dia mencecah limit yang dikehendaki la.Al maklum la budak medic boleh tulis banyak post cemtu.

Sebagaimana sedunia tahu yang sesiapa yang terjebak dengan dunia perubatan, badan dengan buku ibarat flesh and blood.Tak boleh dipisahkan.Dan bagaimana seorang budak medic boleh menulis post sebanyak cemtu.

Aku macam terinspirasi daripada quote Abg Anep di atas.Sebelum ni pun aku pernah ja stalk blog Abg Najib ( student dentist), banyak jugak post dia.Lebih kurang saja.Banyak ja budak JUST yang rajin menulis dan aku macam,

" HAMPA AMBIK MANA MASA BANYAK SANGAT NAK MENULIS NI HA ? "

Ouh, tulis pasal kehidupan seharian dekat Jordan ni.Tulis pasal Arab.Pasal travelling.Pasal life dan macam macam lagi la nak tulis.

Hah Acap, boleh tak stop pikir pasal cuti summer ni.Fokus final exam dulu.Dah stop blog ! Dusss

Dan aku harap aku nak jadi macam mereka-mereka di atas.Dan harapannya ia boleh menjadi realiti dan bukan satu mimpi.




Random post

Happy reading,
Asyraf Zulkifli,
Syari3 Jamiah, Irbid, Jordan,
1535
20052014

No comments:

Post a Comment