Halaman

Wednesday 28 August 2013

Satu rahmat mengenali mereka



ASSALAMUALAIKUM W.B.T
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG



Sehingga kita bersua kembali dalam post yang seterusnya dalam bulan Ogos.Sememangnya kalau dulu dekat INTEC takdak  masa nak tulis-tulis blog ni sebab masa terlalu singkat dan sangat busy.Busy okay.Dan yang paling mengecewakan ialah apabila di Kolej Cemara tidak ada WIFI !! Geraaammmm !! Sebab tu lah yang menjadi faktor utama bahawa blog ini terbantut hampir 2 bulan kalau tak silap.Okay dah meleret ke zon merepek.



Satu rahmat mengenali mereka.Persoalannya, siapakah MEREKA  itu ? Siapa MEREKA? Siapa MEREKA? Who are THEY ? 






SIAPA MEREKAAAAAA ??????????



HAHAHAHAHAH !!Okay.Macam best jerit tanya SIAPA MEREKA ? MEREKA ialah classmate di INTEC iaitu MEJ05 atau lebih mudah lagi kelas Middle East Jordan 05.

KENAPA MEREKA ? KENAPA BUKAN HOUSEMATES?



Siapa kata housemates bukan satu rahmat mengenali beliau (merujuk kepada housemates).Juga satu rahmat.Tetapi jika nak dibandingkan dengan classmates, mereka lagi rapat dan akrab.Aiwahhh ! Sebab masa kita habiskan di kelas lebih lama dari menghabiskan masa di bilik.Itu fakta.








Dan ini MEREKA , MEJ05








               Dan mereka classmates saya.Classmates saya di INTEC, Classmates yang sanggup duduk lama-lama dalam kelas.Sanggup menghadap muka sesama sendiri setiap hari walaupun terpaksa, walaupun tak suka.walaupun meluat benca and so on.Mereka juga classmates yang terpaksa berkumpulan sekali dalam role-play, blog, presentation and so on.Mereka juga yang selalu berbincang sekali kalau ada apa-apa yang nak kena bincang, yang rajin turun latihan teater, yang rajin turun jamuan, yang rajin berjumpak selisih dekat tangga, yang rajin pegi ambik LCD setiap hari dekat IITU, yang rajin pergi library lepak guna internet kalau tak bawa laptop, yang rajin mesej apa semua kalau class cancel dan TAHNIAH  buat mereka kerana berjaya melakukan semua itu sampai dah bergelar bekas mahasiswa/mahasiswi INTEC.Ayat senang, sampai dah grad pon dari INTEC.Okay rehat kejap *nah jus oren*.

So, basically MEREKA terdiri daripada 10 adam & 18 hawa.See ? Jelas sekali lagi yang kaum hawa ni suka memenuhi ruang dan menterhadkan bilangan pelajar lelaki untuk masuk ke IPTA or IPTS.Tak jauh beza pon bilangan MEJ05 dengan kelas 5 Al-Kindy dulu ( 8 putera, 20 puteri ). Beza sikit saja.

MEREKA juga kebanyakkan datang dari satu malaysia kecuali Perlis, Sabah, Sarawak, Negeri Sembilan, dan Melaka.Kedah ada 3 orang okay.Bangga sekejap.

Sekolah juga dari sekolah hebat-hebat seluruh Malaysia ; SBP, SBT, SMKA, MRSM ,Sekolah Kluster.Segann  aihh bersama mereka.Terlalu bijak pandai.Tahniah MEREKA 



Picture with Miss Yaya ( English Lecturer) yang sangat sporting habis.Beliau sempoi (Y).Ummphh !


At first masuk kelas, rasa macam awkward giloooossss sebab baru nak kenai masing-masing.Memang proses tu mengambil masa okay.Tapi bila dah lama, my expectation to all of  you lari 360 degree.Okay jangan tanya sebab apa.Sebab rahsia.Hahah.Aku tak pernah rasa terbeban dengan hampa semua.Thats moment when Kak Long yang memecahkan ais (ice breaking) kita dalam kelas.Aku ingat saat-saat yang lawak tu :)

Buat mereka, terima kasih aku ucapkan kerana sudi mewarnai hari-hari aku di INTEC walaupun kita semua baru kenal dalam masa tak sampai 3 bulan pon.Tapi boleh duduk sekelas sebumbung apa semua.Sangat best yang tu.Mula-mula agak awkward macam krik-krik bila awai-awai masuk kan.But the, lama-lama havoc habis satu kelas apa semua,Biasalah itu proses.Mintak maaf gaisss kalau buat salah sepanjang berkawan dan mengenali anda sehingga hari ini.Hampa semua gempak bebeyhh !!! Harap kita sambung ukhwah yang kita bina ni berkekalan sampai di Bumi Barakah nanti.Bumi yang akan menjadi medan perjuangan menuntut ilmu berjuang untuk agama dan bangsa dan juga negara kita.Bumi untuk kita, teman seperjuangan selama 5 tahun memenuhi apa yang kita fill dalam borang interview tu, walaupun kita terpisah antara dua tempat.Ukhwah ini harap akan segar menjadi satu ikatan dalam menguatkan lagi tali persaudaraan kita.Kat sana ada kita-kita-kita saja.Kawan-kawan saja.Macam kak long kata dalam group whats app yang kalau boleh dia teringin nak bawa mak ayah pi sekali.Masalahnya memang boleh.Tapi takkan kita nak bawa.Kkkeeeemmmmmoooonn laaaaa gaisss, chaiyok-chaiyokk !! 


  MEJ05


NAUFAL, PAAN, NAIM, AMIR DAUS, AIMAN, IZYAN, MERANG, GIFTED, IHSAAN, ACAP

AZWA, IMAN, AMAL, WANIS, NUHA, YUNI, MUNIRAH, AQILAH, MARINI, AYA, ZUS, AQIL, NUYUI, HUDA, ANA, ATEK, JIJIE & NADY 




“Janganlah engkau mengikut orang yang sudah Kami lupakan hatinya untuk mengingati (berzikir) pada Kami dan ia suka mengikut hawa nafsunya.” (Surah Kahf, ayat 29)





Wassalam :)

Asyraf Zulkifli : "Sila tubuhkan satu pertubuhan khas atau carta organisasi bagi group whats app yang terlalu aktif tu.Mintak maaf gaisss kalau ada buat silap dan salah.Jumpa di KLIA nanti !"

Happy Reading, 
| asyrafz | 28 August 2013 | 11.58 p.m |

No comments:

Post a Comment