Halaman

Saturday 11 April 2015

Aku suka yang aku belajar

Sejak masuk 2nd semester ni aku dah masuk subjek dentist.Ada 4 subject yang aku belajar

1) Oral Physiology
2) Dental Anatomy & Occlusion
3) Oral Histology
4) Cariology

Abaikan semua subjek dia atas.Yang aku nak cakapnya 2 subjek yang aku suka Cariology & Dental Anatomy.

Mana taknya, sejak belajar, bila masuk toilet nak berus gigi mesti tengok dulu gigi ni bentuk cemana, ciri-ciri dia.tengok dulu depan cermin lepas tu baru berus gigi.Ni untuk subjek dental anat.

Kalau Cario, masuk toilet mesti tengok dulu gigi, especially molar 3 belakang tu la kan.Ada caries ke tak, kenapa hitam kenapa macam kuning sikit.Tambah pulak sejak pakai braces ni.Lagi la kena alert.Jadi, sebab tu la asyik nak berus gigi je sebelum tidur.Takut caries merebak.Takut jugak caries form.

Tengok best kan bila boleh apply kan kat diri sendiri apa yang kita belajar (lulsz).

Semoga gigi aku sihat membesar sampai bila-bila.


No comments:

Post a Comment