Halaman

Tuesday 26 November 2013

Ukhwah

ASSALAMUALAIKUM W.B.T


Ukhwah


"Eh, sawah ke ?"

"Apa yang ukhwah ukhwah ni.Syadidnya"

"Macam hambar je."

Kenapa sejak kebelakangan ni rasa macam nak update semua dekat blog tercipta-la-sangat-langkah ni pasal semua benda especially yang berlaku berkaitan diri ini.



Kalau nak dikatakan kan ukhwah tu, semestinya berkisar tentang jalinan kasih sayang dijalinkan.Kalau mengikut norma masyarakat kita di Malaysia, ukhwah itu manis.Ukhwah antara familia, antar guru, antara sahabat, antara masyarakat dan memacam lagi.Sangat manis.



"Ukhwah yang terbina bagai mutiara"

Pada usia 18 tahun, ditakdirkan aku tercampak jauh di bumu gersang lagi berpadang pasir, bukan di Malaysia, bukan juga Sabah Sarawak tetapi di Jordan.Jauh dari keluarga yang kini menetap di Kedah.Jauh di mata, namun sangat dekat di hati.


Jauh dari keluarga, bukan bermakna aku tak ada sesiapa di sini.Bukan bermakna aku tinggal seseorang di sini mencari ibrah hidup.



Aku ada kawan-kawan.Aku ada sahabat.Aku ada mereka.Keluarga kisah lain.Mereka juga keluarga.Keluarga di sini.



"Walaupun kita kenal tak sampai setahun, kita kena jaga ukhwah kita."

Baru baru ni birthday Naim.Naim Muzhafar Mustafa.Siapa tu ? Dia bukan kawan waktu kat smka dulu.Bukan kawan setaman.Tapi sahabat seperjuangan di sini, bersama-sama menuntut ilmu di bumi Irbid, fi Techo au JUST.



25/11/2013- Dah 18 tahun dah Naim.Aku tau pon siapa cakap tah.Last-last aku selongkaq wallet dia and cari IC.Kantoi la sudah birthboy on the date.


"Alaaaa... birthday je pon.Meaningless la bila dah masuk 18 tahun"

Perhaps orang lain akan kata macam tu, tapi sangat bermakna kalau individu yang terlibat disambut secara meriah walaupun kecil-kecilan. Eh ?



Tapi benda tu akan jadi one of the best moments in our life kalau kita hargai sesungguh.




Walaupun baru kenal Naim awal Jun hari tu dekat INTEC, tapi takkan tu nak jadi a big barrier kot.INTEC dah la bilik depan, depan.Kelas sekali pulak tu, MEJ05.Kisah di INTEC berkesinambunagn sampai ke Jordan.



Bila kat Jordan, terpisah sat 2, 3 hari & end up bilik sekali sampai sekarang.Katil sebelah-sebelah.



As a friend, aku nak ucapkan Happy 18 th.Selamat Hari Lahir yang ke -18.Semoga cita-cita nak menjadi seorang dentist a.k.a Dr, Gigi tercapai.Semoga ilmu yang dapat boleh disumbangkan untuk kebaikan ummah, negara, bangsa dan juga agama.Keluarga jugak.


Finally Naim dah 18 tahun.Sebab kau selalu cakap dekat aku budak kecik a.k.a kekanak.Secara zahirnya memang aku lagi rendah dari kau tapi kalau diikutkan siapa yang deliver dulu, hmmmmmm aku la the  winner.

Walaupun kau selalu cakap aku tak matured/matang, tapi aku rasa kau lagi tak matang.Siapa yang boleh nilai kematangan kita ? Bhaha

Sorry, sebab kitaorang ingat nak prank nak beli kek kat kau, tapi semalam pegi Mango (kedai kek) nak tengok kek yang murah sikit below 10 JD la.Tapi habis.Hanya pizza chocolate and pizza tuna saja kitaorang mampu nak prank.Tapi en en en, Abg. Jebat dah bawa cupcake choclate dah.Kira okay la tu. Semoga bahagia sampai bila-bila dan all the best in your life.

Walaupun kau dah tak suka aku buat havoc bagitau dekat sesape pasal benda ni, am I care ? Lepas subuh aku dah nyanyi dengan Ihsaan dekat greoup whats app sampai tukat habis nama group whats app.Walaupun malu classmates cakap suara aku lain waktu nyanyi.Hmmmm... diorang cakap aku layak masuk AF.Tunggu la lepas grad nanti.

Kak long cakap dekat Jordan kita takdak family nak sambut birthday sesama, tapi kita ada kawan.Hargai moment tu.Kat sini kawan lah segalanya.


Tapi rasa macam hambar ja sambut birthday dengan Pizza yang seberapa Pizza.Apapun, atas dasar nama sebuah ukhwah.


HAPPY BIRTHDAY NAIM MUZHAFAR MUSTAFA :)



Wassalam semua :)


Asyraf Zulkifli : " Naim macam marah dan feelingless bila semua classmates wish dekat dia.Dia cakap dia segan and yet macam kekanak ribena.Walaupun awkward moment naim, chill okay."

Happy reading,
| asyrafz | 26 November 2013 | 5.10 p.m |

No comments:

Post a Comment