Halaman

Tuesday 7 May 2013

Budak baru belajar buat Print Screen.

Assalamualaikum w.b.t


Jap jap jap ! Senyum dulu :) *Peaceee yaww *



Okay.Sebelum tu nak ucap tahniah setinggi-tinggi ucapan tahniah dekat sesiapa yang menang waktu pilihanraya tempoh hari.Semoga kerajaan baru yang ada ni mampu membentuk negera kita, Malaysia berjaya dan harmoni dari segenap aspek kehidupan masyarakat kita.Kita sama-sama doakan yang terbaik.Cukup-cukuplah bergaduh sesama sendiri.Cukup ! Dah terlajak masuk zon merepek sekejap.





Nampak tak tittle post tu ? Kepada yang baru tau, jangan dok tertanya-tanya, apakah itu Print Screen dengan buat muka kedut seribu la, patah seribu la.Buat biasa saja okay.Mesti terus nak menerjah Encik Google kan nak cari apa tu Print screen ? Kepada yang tau, tahniah ! Anda memang berada pada zaman millenium.Niat di hati memang dah lama nak belajar, nak menerokai macam mana la nak buat print screen.





Tiba-tiba semalam waktu tengah chat merapu meraban dengan Aisyiah Ismail , terkeluar soalan, "macam mana nak buat yang kita crop ucapan apa dekat facebook ka apa ka ?".Punya la tak tau apa tu istilah.Rupa-rupanya print screen lah.




Okay.Kepada sesiapa yang nak belajar buat print screen, boleh la klik di sini KLIK DI SINI
 KLIK LAGI .Kepada blog-blog berikut, terima kasih :D



Dan satu lagi, kepada sesiapa yang ada handphone Samsung Galaxy Y , kalau nak buat printscreen juga boleh.Sila klik di sini KLIK DI SINI UNTUK PENGGUNA SAMSUNG Y



Kepada mana-mana silent reader yang belum tahu macam mana nak buat print screen ni, bolehlah klik di mana tulisan bercolour pelik di atas.Oh lupa ! kita boleh buat dua.Dekat paint satu dan juga dekat photoscape.And, I'm prefer yang photoscape sebab dah cuba paint dan tak boleh.Fail ! Tapi photoscape leceh la.Ada something yang jadi disaster di situ.


Okay.Selamat mencuba.Let's cekedaut :/

Contoh print screen dekat twitter gua.Nampak tak yang disaster tu? Print screen ni pakai photoscape.Bukan Paint :)





Wassalam :)





Asyraf Zulkifli :

"Ilmu itu semoga bermanfaat.Jangan pernah berhenti mencuba jika gagal sekali"


Happy Reading,
| asyrafZ | 8 May 2013 | 8.11 a.m |

No comments:

Post a Comment