Halaman

Sunday 7 April 2013

P.E.N.G.E.M.B.A.R.A.A.N K.A.M.I ;)

Alhamdulillah, kelmarin yakni 6 April 2013, satu hari telah diisi dengan......ermm....ermmm...(apa nak cakap arr) lebih kurang macam perjalanan ke bumi KULIM.ya KULIm.tahu? as aku tak pernah jarang menjejakkan kaki ke kulim.Tapi semalam, (sehari sebelum entri ni ditulis) aku dan ramaiS kawan aku kira macam reunion sikit sikit di sana.Alhamdulillah ;)

Act, jaulah (arabic version) ni lama dah rancang, a week before this kot.tapi disebabkan oleh kekangan waktu dan masa oleh banyak pihak, termasuklah aku, plan ni terpaksa diCANCELkan.serius cancel ! *even aku penananm anggur paling berjaya buat masa ni* tapi buat buat sebok juga.tapi on the date, jadi jugak.dan ketua yang plan ni, tak lain dan memang bukan, RAZAILI RAZAK la.dia la yang contact semua kawan kawan, hape semua la..etc etc

then pagi tu, jali cakap pukul 8 tunggu .dia kata dia tunggu kat bus stop depan klinik.makkk aaiii...!!! awai nya.selaku anak buah yang taat, tanpa segan silu aku pun menurut perintah abg jali kita.dia kata imad yakni sahabat kami jugak akan tunggu kat situ,nampaknya delegasi BALING tinggal kami bertiga sahaja lah.pastu, aku pon bersiap siap lah segala bagai nak gerak ke sana..lepas mohon restu dan mohon duit dekat my parents, langkahlah aku sebagai seorang musafir jalanan pada hari tu.jalan punya jalan, sampai dekat tepi klinik, nampak bas muzium perang  KBRT (Kulim Baling Road Transport) lalu, dan aku tengok kat stesen bas tu nampak jali dok BUZZZY as busy as a bee (UM) dengan handphone SIII mini dia.dengan whats app la we chat la segala bagai.maka dengan rasminya terlepas lah bas pertama kami.dan dan dan, kena tunggu untuk bas kedua.I hate ! sampai situ, marah-marah jali sat *garang sikit* pasal bas tu.hehehehehe...dok kami tunggu, imad hantaq mesej, kata dok buat apa.mungkin beliau ingat beliau masih lagi awal padahal sudah beruban kami menunggu beliau.

then, 10 minit lepas tu, imad sampai.ayah dia hantaq dengan MYVI kuning beliau.apa lagi, mula sesi bicara bual pagi kami yang yakni sudah beberapa lama tidak berjumpa.almaklumlah imad sekarang bekerja sebagai ____________(dirahsiakan).dan aku dengan jali pula sebagai penganggur terhormat.kami sembang macam macam pasal masa depan, universiti, lesen pakatan bla..bla..bla....sembang punya sembang punya sembang.aku lah yang mata tajam sikit terus kata "woi bas sampai !!"..tepat jam 9.02 a.m kami naik atas bas.




atas bas muzium*shaking satu badan aku*




nampak bas muzium? yang sepanjang aku naik asyik shaking ja satu badan.tapi sebagai seorang hamba yang bersyukur  aku redha je lah.siapalah aku kan.sekurang-kurangnya dengan adanya bas ni, sampai jugak ke sana.naik bas, collecter *tak sure lah panggil apa* bas tu mintak tanya nak ke mana, kami dengan yakinnya jawab " kulim bang !"..oh adik, RM 6.40 sahaja.biasalah.redhalah.nama pun menyeberang daerah.atas bas kami tak sembang sangat dek kerana kondisi bas yang tak mengizinkan, kami hanya tengok kiri kanan sahaja, menghargai setiap ciptaan-NYA ;)    dalam bas tu, dok diam sahaja, nak belek phone takut battery habis nanti, so, kita diam sahaja.sampai dekat area area kulim tu, semua pakat excited tengok kiri kanan depan belakang atas bawah semua lah !pastu waktu dekat -dekat tu banyak la yang hantar mesej antaranya ; saiful a.k.a sepol, rasyid, FK.semua pakat tanya kat mana apa lah semua.sampai ja stesen bas KULIM yang dekat taman tasik putra uh, terus imad dgn jali pi tandas.aku pun pelik sebab apa yang kalot sangat nak pi tanda padahal dalam bas tadi takde air-con pon.ngeeee..

Aku dengan tabahnya tunggu FK dengan sepol datang nak menjemput rombongan kami ni.tunggu dalam 5 minit FK datang dengan sepol +kancil hijau.WOW ! semua nak taw, FK drive.tahniah FK.oh before tu, FK stand for FAIZ KHIR.my classmate forever.FK datang disusuli dengan al-amin dengan rijalul.oh amin yang stay SP pon mai.yeahh !!! mungkin kerana dia juga pengusaha anggur terhormat seperti aku.pastu tunggu punya, jali dengan imad mai.macam biasa kami dok melawak+sembang+test keta waktu tu.ya tak pernah  jarang serius.then, kita orang bergerak ke GIANT KULIM.

ni view dari right side FK punya keta.nampak jutaan teksi?

Then, kami gerak ke sana followed by amin and jalul as both of them didn't know the location of the GIANT.sampai sana+parking senang terus exercise sikit.almaklumlah jauh berjalan.keluar ja kereta FK, terus nampak RASYID+LUQMAN+IKHWAN WAHAB ! oh maiii !aku jumpak ikhwan wahab.excited jumpak dia sebab dah lama kami tak jumpak since dia pindah dari SMKAB ke SASER SMS TENGKU MUNAWER februaru 2011.and now April 2013.2 tahun lebih tak jumpak.then, kita orang masuk dekat giant tu, semua serbu toilet.nak membuang hajat sebab hari hujan kot.hahahhahahah..pastu semua buat agenda sendiri+sembang+melawak.then, kami naik tingkat dua.mula mula aku ajak main bowling, tapi tiada respons, kami p la tempat game (lupa nama apa ).pegi sana kami main bumper car.haaaaaa..jalul yang punya excited ajak kami main bumper car.boleh naik 2 orang.kami pun bayaq half la, RM 1.50 sebab satu car RM 3.00.aku naik dengan imad.


sebahagian dari kami

dari kami lagi.

dan mereka sdg mencuba senapang

dan kami kami lagi

pastu semua happy+enjoy+fun bla..bla...pastu cek phone, ada wi-fi.weh weh ada wi-fi, nikmat kot ! aku pun connect lah ! sampai dekat wayang jalan*aku tak sedar act* kami dok discuss depan panggung tu nak tengok cita apa.and for this, ikhwan wahab settle kan as dia yang ajak kami tengok.selepas bersidang bagaikan parlimen, antara movie THE CROODS  and G.I.JOE semua dengan sebulat suara memilih G.I.JOE.

5 stars to this movie !
lepas semua beli pop corn wa air, tergedek gedek kami masuk ke dalam panggung.panggung 4 kot.ikhwan kata semua duduk seat F.ok boss ! act, kami lewat 2 minit mungkin.dan aku dapat seat paling hujung beside rasyid.ya rasyid.rasyid pun tengok ok wayang.pastu selepas 1 jam 40 minit berkebas punggung dalam cinema tu, habis jugak cerita tu.oh lupa.waktu tgh tengok wayang tu, rizwan mai.dia duduk seat depan aku, seat G.ya dia rizwan.then, izzat dengan redzuan abu bakar kalot dok mesej aku waktu dalam cinema tu.oh cerita tu best sangat !

waktu dah habis dah

ni selepas semua mengangkat badan dari seat tu
selepas tengok wayang, we made our way to the toilet again.yes toilet.mungkin sebab kerendahan degree celcius air-con mungkin.selepas semua settle kami semua nak MAKAN ! perut berkonsert sudah !pastu semua turun makandekat kedai nasi kandar HUSSAIN .sedang kami beratur, nampak kelibat izzat yamin.sahabat yang tidak asing lagi di bumi kulim.dia datang dengan kakak dia dan adik dia.beliau kata, beliau boleh sebentar sahaja as beliau bekerja pada petang hari.pastu semua order air dan nasi.

nasi half yang berharga RM 6.30.sekian.kami sayang ketapang lagi !
dan lagi
line up to order the meal
oh.sembang punya sembang dengan semua la |acapz|imad|FK|sepol|jali|rasyid|luqman|ikhwan|izzat|amin|jalul|
dan kami gembira ya, saya ulang GEEMMBIIIRAAAA !!!..lepas makan, macam biasa, sebagai seorang muslim, kami pergi menunailkan kewajiban solat zohor di surau berdekatan.

***** to be continued*****


No comments:

Post a Comment