Halaman

Thursday 18 April 2013

When I was shortlisted for JPA-MARA interview 2013

Assalamualaikum w.b.t

Salam jumaat kepada semua blogger ;) setelah lama menyepi dari duni berblogging ni, tetiba terdetik dalam hati nak tulis entri terbaru aku yang pasal...*tu tajuk kat atas tu*.okay.atas permintaan aku ulang sekali lagi WHEN I WAS SHORLISTED FOR MARA INTERVIEW.

okay.actually, semakan untuk semua calon yang buat permohonan for MARA boleh dibuat pada 11 APRIL 2013.Tapi malangnya pada hari tu, dia punya portal ada problem.Maka, ditunda pada 12APRIL 2013 yakni Jumaat lepas, seminggu sebelum entri ini ditulis..

thanks for choosing as one of your interviewer ;)
Then, dalam pukul 6p.m tu, kawan aku, Arif Solehin, hantar whats app dekat aku kata aku dapat pegi interview ni.Heh, *aku tak cek lagi la.pepandai ja hampa ni*pastu, dia suruh aku cek.Without wasting my time, aku pon pegi kacau adik aku yang tengah buat folio tu, then cek tapi tapi tapi "SERVER NOT FOUND !!!" okay !pastu Imad ajak pegi Billion pegi expo dekat situ.balik ja dari expo, terus cek untuk kali ke 150 juta kali nya.

AND THEN? APA JADI? DAPAT TAK?

Alhamdulillah, setelah bawa masukkan no IC aku.dengan bangganya portal tu cakap ANDA LAYAK !
oooouuuhhhhhhhhhhh*baru interview la.jangan excited lebih*okay, mula sedar.pastu print semua kertas dia.
setelah print borang seperti yang disuruh

ni borang SAC.juga disuruh print
okay.siap semua satu kerja.mengprintkan segala kertas -kertas yang disuruh.oh, sebelum aku taw yang aku dapat ni, kawan-kawan aku lebih awal lagi dapat.

SIAPAKAH KAWAN-KAWAN ANDA TU ?

*heh, kalotttt ja nak taw sapa !!!*okay.mereka kebanyakannya dapat MARA sahaja.*habes kau dapat pe?*Aku dapat JPA-MARA la.
  • Aisyiah Ismai : MARA
  • Izzat Yamin : MARA
  • Syitaa : MARA
  • Syathiroh : MARA
  • Needa : MARA
  • Mat Noh : MARA
  • Fahira : MARA
  • Nada : JPA-MARA*sama macam aku*
  • Hannah : MARA
  • Amin : MARA
  • Najwatul : MARA
  • Syakirah : MARA
  • Pikah Alias : JPA-MARA
  • Najihah Ramlan : JPA-MARA
  • Amirah Nazifa : MARA
  • Fatin Syamimi : MARA

okay.yang tu saja kot aku taw kawan aku yang dapat.ada lagi, Hanim, Ikhwan Wahab.kawan-kawan PLKN lagi.

DAPAT KOS APA?


Alhamdulillah aku dapat Dentistry .Sebab aku apply yang tu.Kawan-Kawan aku ada yang dapat |faramasi, international relation, biotech, medic, psikologi, engineering, tindikan kimia, account, dentist ada jugak kot|
mostly semua macam tu la.alaaaaaa. baru dapat interview bukan betol lagi.chill bro !

pastu, malam tu aku dengan rela hatinya mengorbankan kredit aku call beberapa orang kawan aku : Aisyiah, Needa, Nada, khas untuk bertanya tentang semua ni la.tapi yang aku dapat taw mostly kawan aku pegi interview on 16 APRIL 2013, but aku kena pada 17 APRIL 2013, a day after them.wink*wink*wink* muahahhahahamuahahhaha.seronok la kan lepas depa sehari.tapi malangnyam aku kena cancelkan hari untuk ke rumah Shafiq as semua batch aku nak pegi umah dia buat BBQ la katakan.okay.aku minta maaf dekat dear batch 0812.yang dapat interview 17 APRIL hanya : asyraf zulkifli*aku la*, Nada,  Gee sahaja.

Waktu aku call syiah dia cakap, aku sama dengan Nada, pukul 2-5 pm.ya, kami kena petang dan dalam kelompok yang sama yakni Kelompok 1.okay*lega rasanya sebab ada Nada on that day and on the same time*

RELAX JE KE SEBELUM GI INTERVIEW ?

oh, kau ingat aku nak gi bercuti ka relax-relax ni*okay, mostly semua pakat tertanya-tanya.Nak study apa?nak prepare apa selain daripada semua sijil-sijil tu..hhhmmmmm....aku pon tanpa membuang masa, teroosssss minta bantuan ecik google ni untuk mengsearch semua maklumat-maklumat pasal JPA-MARA ni.sambil tu sedang blogwalking.credit for those blogss who help me a lot.dalam blog tu, kebanyakan semua sama, cerita pasal pengalaman interview la.tapi enjoy la baca.memang banyak la aku search maklumat.memang satu minggu before interview tu, semua pakat kalot dok meminta bantuan encik google la katakan.study segala bagai la kan.

PESANAN ;)

Dalam minggu tu, bila aku belek FB aku.ada la 2, 3 kawan aku yang kecewa tak dapat.yang kata untungla dapat gi interview apa semua tu. "Kawan, everything for a reason.semua tu rezeki masing-masing.kita tak taw nasib kita masa depan.semua tu kerja Allah SWT.Dia yang tentukan semua tu.Jangan la kita rasa bila kita tak dapat interview ni, masa depan kita dah tak dak.NOOO!!! bukan semua tu.mungkin rezeki hampa dekat lain, mana taw lagi hebat pada yang dapat gi interview ni.yang pegi interview ni bukan semua confirm dapat.jangan la kita rasa diri kita ni tak hebat, rendah diri.semua tu rezeki kita.InsyaAllah berdoa la.ada lagi banyak peluang pada masa depan.bukan masa ni sahaja."
aku tak pandai sangat nak bagi nasihat segala bagai ni.yang tu ja mampu.

Happy Reading,
|asyrafz|19 April 2013|8.47 am|

No comments:

Post a Comment